piątek, 15 maja 2009

15 maja - imieniny Zofii

Dziś są imieniny mojej córki - Zosi - Najmłodszej Świnki.

Zosia otrzymała imię w spadku po mojej Babci.

Babcię pamiętam zawsze w niebieskim kolorze. Miała ulubiony „kościołowy”, błękitny kostiumik, niebieskie bluzki i sukienki i ogromne, błękitne jak bławatki, oczy.

Niebieski kolor Babcia Zosia kochała najbardziej, a jej najulubieńsze kwiatki, to były niezapominajki. I wierszyk o niezapominajkach dlatego właśnie pamiętam, bo Babcia często mi go mówiła:

Niezapominajki to są kwiatki z bajki,
rosną nad potoczkiem,
patrzą żabim oczkiem.
Gdy płyniemy łódką
szepczą nam cichutko
nie zapomnij o mnie,
nie zapomnij o mnie
.

Tak się jakoś, przypadkiem, złożyło, że ktoś wymyślił kilka lat temu, że 15 maja będzie obchodzony jako Dzień Niezapominajki :) Bardzo się z tego cieszę :).

Życzę dziś i codziennie wszystkim Zofiom - szczególnie tym Rodzinnym: Mojej Zosi - Najmłodszej Śwince, Zosi - Córce Marty i Wnuczce Zofii i Najdzielniejszej i Najpogodniejszej Ciotce Zośce - siostrze mojego Ojca, żeby był to ich najpiękniejszy dzień w roku, a kolor niebieski nigdy nie oznaczał smutku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz